S1, A1: DNS, ledd av befälhavare Barrientos, är i fara. Mexico Citys regent, Corona del Rosal, vill bli av med en av sina främsta motståndare i tronföljden: inrikesministern Echeverría. För att överleva och få hämnd bestämmer sig Barrientos för att rädda DNS och ställa sig på Echeverría.