S1, A1: Nio tonårstjejer är på väg till Hawaii när deras plan störtar och lämnar dem strandsatta på en öde ö. Bland dem träffar vi Leah som har överlevt för att berätta deras historia för ett par polisutredare. Genom tillbakablickar får vi veta något om Leahs liv innan hon hamnade på ön och om relationen som krossade hennes hjärta.