Vilda
Dag ett
Nio tonårstjejer är på väg till Hawaii när deras plan störtar och lämnar dem strandsatta på en öde ö. Bland dem träffar vi Leah som har överlevt för att berätta deras historia för ett par polisutredare. Genom tillbakablickar får vi veta något om Leahs liv innan hon hamnade på ön och om relationen som krossade hennes hjärta.
Leah, Rachel och Nora simmar ut till vraket och återvänder med ett viktigt fynd. Texasborna Dot och Shelby söker efter en grotta som kan ge dem bättre skydd, men deras stridslystna relation gör det svårt. Tillbakablickar avslöjar en obehaglig hemlighet om Dots liv där hemma.
En sjukdom härjar i lägret på stranden och plötsligt insjuknar nästan alla. Medan tjejerna kämpar för att överleva, får vi lära oss mer om Leahs förflutna och hur hon har klarat sig sedan räddningen.