The Summer I Turned Pretty
Summer House
Det är den första riktiga sommardagen: dagen då Belly, hennes bror Steven, och hennes mamma Laurel beger sig till Cousins beach för att bo hos Susannah Fisher, som är som Bellys andra mamma, och hennes pojkar, Conrad och Jeremiah. Belly har åkt till Cousins sedan hon föddes, men något med den här sommaren känns annorlunda för Belly. Och om den första natten är någon indikation har hon rätt.
Det är Bellys första dag som debutant, och en dag med shopping och tebjudningar får henne att undra om hon valde rätt när hon kryssade ja på Susannahs inbjudan. Men när Cam dyker upp vänder det för Belly. Hennes första sommar har bara börjat. Samtidigt har Steven sin egen sommar med romantik, och Laurel fascineras av en författarkollega.
Det är Bellys 16-årsdag och hennes bästa vän, Taylor, kommer till Cousins för att hjälpa till att fira. Bellys födelsedag är alltid hennes favoritdag på året, men i år är hon förblindad av en hemlighet Taylor har dolt för henne. Debutanterna frågar Belly vem hon tar med sig till debutantbalen. Laurel och Susannahs hemlighet kommer äntligen fram.
Det är den 4 juli och fäderna har kommit till Cousins för Susannahs årliga fest i strandhuset. Spänningarna blossar upp mellan Conrad och hans far. Belly och bröderna Fisher gör margaritas, och det blir kaos. Senare har Belly ett romantiskt ögonblick som avbryts.
Belly tror att Conrad kanske agerar för att han har känslor för henne och fattar ett beslut. Men när Belly och Conrad äntligen får en chans att prata går det inte som hon förväntat sig, och hon undrar om hon har haft ögonen på fel Fisher-bror. Steven får i uppdrag att arbeta i pokerrummet på golfklubben, och Laurel och Susannah har en utekväll.
Taylor kommer tillbaka till stan för att spela i Cousins Beach välgörenhetsvolleybollturnering och för att hjälpa Belly, som velar mellan Conrad och Jeremiah. När en yachtfest med debutanterna slutar i katastrof blir Bellys beslut angående bröderna tydligt. Steven har tagit sig vatten över huvudet med Shaylas rika vänner, och Cleveland hjälper Conrad genom ett känslomässigt ögonblick.