S1, A5: Ett mord på en restaurang visar sig vara kopierat ur en bok som ännu inte är utgiven. Författaren söker upp Hjerson och Klara med en önskan om att lösa fallet. Bara fem personer har haft tillgång bokmanuset, någon av dem måste vara mördaren.