Agatha Christies Hjerson
Modern svensk pusseldeckare, fritt inspirerad av Agatha Christies berättelser. Den enastående mordutredaren Sven Hjerson (Johan Rheborg) bildar en oanad detektivduo med en envis tv-producent (Hanna Alström) efter flera års självvald isolering.