När Peter Wendel dras in i en brådskande mordutredning tvingas han anställa kårens mest missanpassade poliser för att snabbt få igång sin nya Kalla Fall-grupp.
När informationen om mordvapnet läcker ut misstänks Peter för mordet på advokaten. Jorma och Caijsa gör ett fruktansvärt fynd som får stora konsekvenser.