Huss
När Katarina Huss börjar som aspirant möts hon av skepsis från kollegorna, då hennes mamma Irene är biträdande polischef. Samtidigt försvinner en ung pojke som är vittne i en mordutredning.
När bevisen är för svaga för att fälla en känd hustrumisshandlare ställs Katarinas lojalitet mot kollegorna på prov. Hur långt är hon beredd att gå för att bli en i laget?
En våg av inbrott drabbar Göteborgs finare områden. Under en patrullering blir Katarina och Robert tagna som gisslan när de överraskar de våldsamma rånarna hemma hos en familj.
Katarina infiltrerar en grupp knarklangare och får kontakt med en ung kvinna som säljer droger. Samtidigt som deras vänskap växer, får Katarina svårt att sära på sin yrkesroll och sitt privata jag.
Ett attentat mot kollega anses först bero på dennes koppling till den undre världen men Katarina inser till slut att det är ett desperat sätt att dölja vad som egentligen hände under kravallerna.