Heder
Advokaterna på Heder ställs inför sitt svåraste fall hittills när en populär löpartävling för kvinnor blir måltavla för en terroristattack utförd av medlemmar ur incel-rörelsen.
Heder representerar det tonåriga våldtäktsoffret Isabel, men den åtalade frias i rätten. För att samla bevis för överklagan möter Heder journalisten CA, som jobbar med ett scoop om en sexring.
Heder, som av princip endast representerar brottsoffer, står inför ett svårt val nu när Isabel gått från offer till förövare. Nour attackeras av en okänd person som skär henne och lämnar en lapp.
Hoten fortsätter och advokaterna förstår att allt kan knytas till deras hemlighet. Janni är orolig att hennes DNA kan hittas hos CA, och kvinnorna misstänker att sexringen använder sig av en app.
Heder försöker undersöka Neat-appen när den plötsligt försvinner. De försöker därför hitta någon annan i sexringen. Kvinnorna listar ut hur läckan av deras hemlighet kan ha börjat.
Det blir svårare än förväntat att ta reda på vem som hotar advokaterna. Samtidigt får de reda på allt mer om CA’s mord och Isabels roll, men ju mer de tar reda på, desto fler blir frågorna.
Personerna bakom Neat känner pressen från advokaterna och börjar hota med mord. Kvinnorna finner samband de inte sett förr och fortsätter jaga rättvisa och sanning, med blodigare konsekvenser.