Gåsmamman
Familjen vakar på sjukhuset. Stein blir pressad på information om vem som skjutit Bromans man. Polisen genomför en husrannsakan hemma hos familjen Ek.
Sonja försöker få reda på vem Majoren är. Stein letar efter det försvunna kokainet. Niklas som sitter häktad vill att Sonja ska sköta Firman. Christian Broman kräver pengar av Stein för det stulna kokainet. Linus får en hundvalp av Anders.
Barry är hemma hos Stein för att hämta pengar, men Stein har inte tillräckligt att ge honom. Lukas vaktar barnen, Gustav får besök av Jill och de tar ecstasy tillsammans. Sonja söker upp Broman för att ge honom pengarna personligen.
Sonja fortsätter sökandet efter Majoren. Polisen berättar för Niklas att Sonja umgås med Broman. Sonjas sökande leder henne mot Norge. Kattis övertalar Sonja att gå ut och fira Hannas födelsedag på Bromans restaurang.