Lyckoviken
När Johannas mamma dör åker hon hem till Hammarvik för att ordna begravningen med sin bror. Samtidigt hittas en bil som visar sig vara Johannas bästa vän Madelenes, som tog sitt liv för 18 år sedan.
Elvis har en oväntad födelsedagsöverraskning till Vanessa. Pernilla tar upp vänskapen med Johanna och bjuder henne på middag. Samtidigt blir obducenten klar med sin rapport, resultatet förvånar alla.
Carl har en plan för att bli av med sin syster en gång för alla. Johanna gräver vidare i fallet med Minna Kopponen och hon upptäcker snart att hon hade ett hemligt förhållande med någon i Hammarvik.
Vanessa går allt länge för att få uppmärksamhet på sociala medier, vilket oroar Pernilla. Under tiden upptäcker Nettan ett lik i vattnet och utredningen tar en ny vändning. Går en seriemördare lös?
Andrés vilda syster Anastasia dyker oväntat upp i Hammarvik. Samtidigt som nya ledtrådar tvingar Johanna att konfrontera Pernilla, försöker Carl övertyga henne att sälja huset, men hon vägrar.
Pernilla är tillbaka från sin resa till Paris och vill försonas med Danne, som har någonting att berätta för henne. André står inte ut med Anastasia längre och deras gräl blir allt intensivare.