S1, A5: Bäckström är avstängd, men fortsätter ändå sin privatutredning med hjälp av grannpojken Edvin. Tillsammans åker de till scoutlägret för att konfrontera Edvins scoutledare Haqvin, som visar sig ha kopplingar till både Jaidee och kraniets fyndplats.