Bäckström
Svensk kriminalserie, baserad på Leif GW Perssons böcker om den självgode mästerdetektiven Evert Bäckström. I den stjärnspäckade rollistan syns bland andra Kjell Bergqvist, Agnes Lindström Bolmgren och Helen Sjöholm.
Bäckström åker till Thailand för att gräva efter sanningen om Jaidees liv och död. Samtidigt följer utredningsgruppen i Stockholm ett helt annat spår. De är övertygade om att Jaidee dog i tsunamin och snart grips asiatiskan Mi Mis make.