S4, A6: MacGyver och Pete Thornton är ute i vildmarken i samband med en Phoenix foundation-träning när de hittar ett vrak. Det visar sig vara ett spaningsflygplan som tillhör narkotikapolisen och spåren leder till några farliga knarksmugglare.