MacGyver försöker rädda en grupp forskare som spärrats in i ett underjordiskt laboratium. Området skyddas av ett livsfarligt säkerhetssystem som MacGyver måste överlista.
MacGyver är i Budapest där han lägger beslag på en klocka som innehåller topphemlig information. Men en ung flicka stjäl den av honom och han måste nu göra allt för att få tillbaka den värdefulla klockan.