Återuppståndelse
Angus “Mac” MacGyver (Lucas Till) och Jack Dalton (George Eads), agenter för Department of External Services (DXS), jobbar tillsammans för att ta tillbaka ett försvunnet biovapen med kapaciteten att döda hundratusentals människor, i seriens premiäravsnitt.
MacGyver och hans team försöker rädda Sarah (Amy Acker), Jacks före detta CIA-partner och ex-flickvän, som försvann i Venezuela efter att hon fått tag i bevis som kan fälla en internationell vapenhandlare.
MacGyver och hans team är i Malaysia för att få tag på Ralph (Oliver Cooper), som är finansiellt ansvarig för en terroristgrupp och sitter på information om en planerad attack. Men uppdraget är nära att misslyckas när Ralph blir skjuten, och med endast ett handsprit och ett körkort till hands måste MacGyver hålla honom vid liv för att få reda på terroristernas planer.