S3, A7: MacGyver åker till Arkansas för att hjälpa Jack Dalton som hamnat i bryderier men det misslyckas och båda två skickas till ett arbetsläger. Det dröjer inte länge förrän MacGyver och Jack blir varse om att de lokala myndigheterna använder internerna för att leta efter bytet från ett bankrån.