Carnival Row En mörk gud vaknar
S1, A1: Rycroft “Philo” Philostrate jagar ”Unseelie Jack”, en mystisk mördare med ett horn i sidan mot älvfolk. Vignette Stonemoss flyr för sitt liv från Tirnanoc och anländer till Burgue för att få en nystart. Imogen Spurnrose träffar sin nye granne. I parlamentet blir debatten om vitterfolk allt hätskare.