Carnival Row
En mörk gud vaknar
Rycroft “Philo” Philostrate jagar ”Unseelie Jack”, en mystisk mördare med ett horn i sidan mot älvfolk. Vignette Stonemoss flyr för sitt liv från Tirnanoc och anländer till Burgue för att få en nystart. Imogen Spurnrose träffar sin nye granne. I parlamentet blir debatten om vitterfolk allt hätskare.
Philo utreder mordet på en mystisk älva. Tourmaline presenterar Vignette för en ny grupp älvor. Imogen försöker få bort Agreus från grannskapet. Jonah försvinner.
Månens kungadömen
Som burguisk soldat gavs Philo en gång uppdraget att skydda ett älvkloster. Medan Paktens trupper närmar sig alltmer möter Philo Vignette och finner kärlek på den mest osannolika av platser.
Philo utreder mordet på sin gamle rektor. Vignette lyckas nästla sig in i Black Raven. Imogen kläcker en plan för att hjälpa sin bror. Breakspear går på offensiven mot Longerbane.
Philo går till en haruspex för att finna ledtrådar angående mördaren. Vignette blir alltmer hemmastadd i sin nyfunna familj. Efter Jonahs hemkomst observerar föräldrarna honom med större vaksamhet, och en ny aktör gör succé i parlamentet. Imogen introducerar Agreus för sin bekantskapskrets.
Pusselbitarna börjar falla på plats för Philo. Vignette finner ett hem på en oväntad plats. Jonah har ett hemligt möte med någon han inte borde träffa. Imogen och Agreus syns tillsammans offentligt.