Good Omens
BOKEN
Efter att ha följt efter fel pojke i flera år måste Aziraphale och Crowley nu försöka hitta var den riktiga Antikrist är. Kanske svaret finns i historien om Agnes Nutter och hennes berömda profetior?
Vi följer Aziraphale och Crowleys vänskap genom tiderna. Samtidigt, i nutiden, kommer Agnes Nutters ättling Anatema till Tadfield för att rädda världen.
ROLIG LÖRDAGSMORGON
Aziraphale och Crowleys vänskap sätts på prov när deras överordnade kommer på dem. Harmagedon startar, då Antikrists krafter orsakar kaos världen över.
Aziraphale och Crowley skyndar mot Tadfields flygbas i ett försök att förhindra Adam och De fyra ryttarna från att starta apokalypsen. Men en har förlorat sin kropp och den andre sitter fast på en brinnande motorväg. Hinner de fram i tid?
Kan Adam, Crowley och Aziraphale strida tillsammans och förhindra himlens och helvetets krafter från att starta apokalypsen? Och vilket ödet väntar dem om de gör det? Historien når sin upplösning, och det kan vara världens undergång.