Penny Dreadful: City of Angels
Los Angeles, 1938. Kriminalarna Tiago Vega och Lewis Michener utreder ett mord. Tiagos bror, aktivisten Raul Vega, bråkar med den hetlevrade stadsfullmäktigeledamoten Charlton Townsend över byggandet av Kaliforniens första motorväg.
Tiago och Molly besöker Santa Monica-piren i ett försök att fly sina komplicerade liv. Lewis är rasande över mordet på sina vänner och förhör Brian Koenig, en ung student vid Cal-Tech.
Mateo tampas med efterdyningarna av sina handlingar. Josefina anförtror sig åt syster Molly, som blir chockad av att få veta att Josefina är Tiagos syster.
Tiago och Lewis förhör Diego i jakt på ett erkännande, medan Lewis känner på sig att Tiago döljer nåt för honom. Adelaide varskor Molly att hennes personliga begär äventyrar Templets framtid.