Grotesquerie
I "Grotesquerie" har en serie avskyvärda brott skapat oro i ett litet samhälle. Polisinspektör Lois Tryon tycker att dessa brott känns kusligt personliga, som om någon – eller något – hånar henne. Hemma brottas Lois med ett ansträngt förhållande till sin dotter, en man på långtidsvård på sjukhus och sina egna inre demoner. Utan ledtrådar och osäker på vart hon ska vända sig tar hon emot hjälp av syster Megan, en nunna och journalist på "Catholic Guardian". Syster Megan, med sitt eget svåra förflutna, har sett det värsta av mänskligheten, men hon tror fortfarande på dess förmåga till gott. Lois å andra sidan fruktar att världen håller på att ge efter för ondskan. Medan Lois och syster Megan listar ut ledtrådar, hamnar de i ett olycksbådande nät som bara tycks väcka fler frågor än ge svar.
Lois tar emot hjälp av en nunna för att utreda de senaste brotten. Manus av Ryan Murphy, Jon Robin Baitz och Joe Baken, regi av Max Winkler.