Longlegs
FBI-agenten Lee Harker är en begåvad nyrekryt som tilldelas det olösta fallet om den sataniske seriemördaren ’Longlegs’ (Nicolas Cage). Allteftersom fallet tar komplexa vändningar och avslöjar bevis för det ockulta, upptäcker Harker en personlig koppling till den hänsynslösa mördaren.