När lammen tystnar
En kriminalthriller om FBI-agenten Clarice Starling, som får i uppdrag att fånga den psykopatiske mördaren Buffalo Bill. För att lyckas, söker hon hjälp från den fängslade psykiatrikern Dr. Hannibal Lecter, vars insikter kan ge ledtrådar till mördarens beteende. Regi: Jonathan Demme. I rollerna: Jodie Foster, Anthony Hopkins, Scott Glenn, Ted Levine m.fl. (The silence of the lambs)