S1, A1: Amerika är i karantän av världen - människor på västkusten och vampyrer i öster. När båda sidor planerar mot den andra anländer en mystisk tjej till The Haven i ingenmansland - en tjej som kan vara nyckeln till vampyrernas förstörelse.