Age of The Living Dead
I ett USA i karantän av resten av världen bakom enorma gränsmurar, samexisterar människor och vampyrer på motsatta kuster tack vare ett fredsavtal, medan båda sidor planerar att förstöra den andra.
Episode 1.1
Amerika är i karantän av världen - människor på västkusten och vampyrer i öster. När båda sidor planerar mot den andra anländer en mystisk tjej till The Haven i ingenmansland - en tjej som kan vara nyckeln till vampyrernas förstörelse.
Gerry och Max lägger en fälla för vampyrer som kommer för att rädda den fängslade Yvonne, med ödesdigra konsekvenser. Andrew når ut till en gammal vän i ett försök att undvika kärnvapenkrig.
En sandstorm drabbar Haven, men människorna där behöver få viktig information till presidenten om att vampyrerna håller på att utveckla en blodsyntes. Efter att ha upptäckt att deras dotter hålls hållen vid basen, kräver Marta åtgärder från Victor.
Yvonne tar sin tillflykt från sandstormen och upptäcker att britterna gör mer än att observera USA bakom muren. En gammal vän återvänder till Haven och söker hämnd.
Nu på The Haven har britterna möjlighet att äntligen testa Sephora på en riktig vampyr. Andrew tar kontakt med den brittiska regeringen för att fördröja deras planer. Gerry skickar ut sina två bästa soldater på ett viktigt uppdrag.
Båda sidor initierar sina planer på att förstöra den andra medan The Haven gör ett sista ställningstagande och försöker få Sephora till Los Angeles.