S1, A2: Michelle har en radikal approach mot tonåriga missbrukare. Musikern Joey riskerar att mista allt. Alex får ett svårt återfall, och när bekymren ökar hemma måste Michelle ingripa. Kuratorerna använder egna erfarenheter för att stötta eleverna.