Mayafolkets försvunna skatter Episode 2
S1, A2: Den nya skattkartan avslöjar ett mystiskt och sedan länge bortglömt pyramidkomplex som ger häpnadsväckande ledtrådar om våldsamma offer. Nyligen upptäckta grottsystem djupt inne i djungeln utforskas för första gången på 1 000 år och ger bevis för urtida mayaritualer. Albert Lin beger sig ut på ett farligt forskningsuppdrag i Mexiko, där han dyker djupt ner under i mayafolkets underjord.