S1, A3: Polisen fördubblar sina ansträngningar för att sätta dit Emile Cilliers och gräver djupare i hans förflutna. I programmet hörs Emiles före detta partner och mor till två av hans barn, i sin första djupgående TV-intervju. När rättegången når en dramatisk avslutning avslöjar kvinnorna i centrum av fallet effekterna av tvångskontroll i sina relationer.