The Fall: Skydive Murder Plot
Polisen blir ombedd att utreda när Victoria Cilliers fallskärm, både huvud- och reservfallskärmen, inte fungerar under en mardrömslik fallskärmshoppning. Mirakulöst nog överlever Victoria. Men det står snart klart att det inte bara var en hemsk olycka - det var ett mordförsök. Den huvudmisstänkte är Victorias make Emile Cilliers.
Victoria Cilliers beskriver i sin första djupgående TV-intervju sina minnen av det traumatiska fallskärmshoppet och börjar ifrågasätta delar av sitt äktenskap. Samtidigt släpps hennes make Emile mot borgen medan polisen med fortsätter sin utredning. Men den efterföljande rättegången går inte enligt planerna.