S3, A9: 9-1-1 svarar på ett anrop gällande resterna av ett meteoritregn som faller ner över ett höghus och en dödlig brand förorsakad av en lastbil med farligt avfall som kraschar i en tunnel. Hen slåss med skuldkänslor efter ambulansolyckan, Bobby presenterar Eddie för en gammal vän som ska hjälpa honom med hans aggressionsproblem, och Maddie tar emot ett nödanrop om hjälp. Spänningarna fortsätter tillta när akutpersonalen sätter sina egna liv på spel för att rädda andras.