Flaggning Cyklonen
S1, A1: Dag 0: Hissflaggning Dag 1: Gudinnans intågande Under den första dagen av Mayana Kollai-festivalen vaknar staden Sambaloor upp till en fabriksbrand. Samtidigt blir det personliga livet för fabrikens fackledaren, Shanmugam, komplicerat. Hans dotter Nandini kräver polisens uppmärksamhet. Sakkarai, underinspektören, ger ett kaxigt svar.