Cyklonen
Flaggning
Dag 0: Hissflaggning Dag 1: Gudinnans intågande Under den första dagen av Mayana Kollai-festivalen vaknar staden Sambaloor upp till en fabriksbrand. Samtidigt blir det personliga livet för fabrikens fackledaren, Shanmugam, komplicerat. Hans dotter Nandini kräver polisens uppmärksamhet. Sakkarai, underinspektören, ger ett kaxigt svar.
Dag 6: Soorai - Mat från Gudomens staty Familjerna Shanmugam och Regina är ifrån sig. Obduktionsläkaren informerar dem att det är värre än väntat. Kothandaraman misstänker fabriksunderhållet. Sakkarai och Nandini låser upp Nilas sociala medieprofil. När Sakkarai får reda på mer om tonåringarna känner han sig desillusionerad. Nandini ställer en relevant fråga.