Rumor
Den döda stjärnan
Ett övergivet lik identifieras som kroppen av en berömd filmstjärna, och nyheten får stor publicitet. I det förflutna slits en vacker ung flicka, Velonie, mellan sin hemliga kärlek, Tony, och hennes svartsjuka fästman, Vignesh.
Vivek tar över
Mordutredningen tar fart när kriminalinspektör Vivek tilldelas fallet. Vivek misstänker Vignesh och Tony. Han kopplar mordet till platsen Ottaparai och intervjuar en gammal dam. I det förflutna finner Velonie en omedelbar koppling till en äldre författare, Ki Sebastian, när han checkar in på värdshuset som drivs av hennes mor.
Vivek tar in den gamla damens tre söner för förhör efter att dr Paulraj, obduktionsläkaren, ger dem skäl att tro att de kan vara kopplade till mordet på Velonie. Baserat på Vigneshs samtalslistor och ett samtal med Velonies vän, misstänker Vivek Vignesh igen.
Polisen ser Vignesh som skyldig och avslutar fallet, vilket orsakar folkliga protester för deras förhastade slutledning. Vivek är illa till mods och vill se rättvisa för offret, trots att hans fixering vid fallet påverkar hans privatliv. Jones, en vaktmästare vid herrgården, ger dem en ledtråd om Velonie.
Ruby berättar för Vivek om att Velonie träffade en lång, muskulös man efter kyrkan. Ki Sebastian träffar Vivek och uppmanar honom att lösa fallet och rentvå bilden av Velonie.
Bekännelsen från den gamla damen från Ottaparai pekar åter mot de tre bröderna. Hennes mycket oroande berättelse utmålar Velonie som promiskuös. En ny misstänkt, en lång, muskulös man, dyker upp. Vivek lyckas gripa de tre bröderna men får betala ett högt pris för det. Den nya, skandalartade bilden av Velonie, rör upp allmänhetens känslor igen.