This Is Not Hollywood
Femtonåriga Sarah är på kant med världen. Hon drömmer om att lämna Avetrana och sitt hem. Det händer den 26:e augusti, när hon svänger in på via Grazia Deledda mot stranden. Destinationen är dock inte havet, utan ett sorgligt öde.
Sabrina, en lokal kosmetolog, är väldigt beskyddande mot sin kusin Sarah. Men den senaste tiden har deras förhållande förändrats. Den 26:e augusti väntar Sabrina förgäves på att Sarah ska dyka upp och anar oråd. Hon organiserar omedelbart en sökgrupp. Mediecirkusen är igång och hon blir trollbunden av rampljuset.
Michele Misseri, Sabrinas pappa, hittar Sarahs telefon på morgonen den 29:e september. Medan allt känns obegripligt kommer hans erkännande mitt i ett direktsänt TV-program, och när kroppen hittas finns det övertygande bevis. Fallet verkar avslutat, men utredningen fortsätter.
Cosima har alltid tagit hand om allt och alla. Hon är van att lösa saker med handlingar istället för ord vilket har lett till att en skugga har kastats över familjen, som hon gör allt för att skydda. Gripandet av dottern Sabrina är ett hårt slag. Men när snaran dras åt runt henne också, dras hon in i misstankarna från utredarna och invånarna.