Murdaugh: Death In The Family
Maggie och Alex lever ett privilegierat liv i lyx som medlemmar i en av South Carolinas mäktigaste juristdynastier. Men när deras son Paul är inblandad i en dödlig båtolycka ställs familjen inför en prövning som saknar motstycke. När nya detaljer uppdagas väcker familjens kopplingar till flera mystiska dödsfall frågor som hotar allt de håller kärt. Inspirerad av den populära podcasten Murdaugh Murders.
Familjetraditioner
År 2021 hittas den framstående advokaten Alex Murdaughs fru Maggie och son Paul mördade. Tre år tidigare ordnar Maggie en fest för Alex pappa, medan Alex jagar nya affärsmöjligheter och Paul har en vild utekväll.
Alex försöker kontrollera båtolycksberättelsen, medan Maggie kämpar med följderna av Pauls handlingar. En ung reporter intresserar sig för familjen Murdaugh.
Paul och Maggie kämpar med Glorias frånvaro, medan Alex hanterar efterdyningarna av båtolyckan. Mandy upptäcker ett nytt fall med kopplingar till Murdaugh-familjen.
Murdaugh-familjen besöker Hamptons årliga vattenmelonfestival, där Alex ställs inför konsekvenserna av sitt beteende. Samtidigt publicerar Mandy en artikel som sätter en av Murdaugh-sönerna i dålig dager.
Maggie hittar glädjeämnen utanför Hampton medan Paul omfamnar sitt nya ansvar. Alex kämpar med att hantera nyheten om sin fars sviktande hälsa.