Myten
S1, A2: Dag 2: Gatupjäser Inspektör Regina inser allvaret i Shanmugams personliga problem och väljer att agera. Kothandaraman, en brandspecialist, anländer till platsen för att utarbeta en brandrapport för försäkringsbolaget. När dag två av Mayana Kollai-festivalen börjar letar Sakkarai efter ledtrådar. Med Nandinis hjälp får han ett viktigt tips som chockar alla inblandade när en ny misstänkt pekas ut.