S1, A5: När Kabir och hans team genomför utredningen i Goa, får de ett genombrott. Samtidigt, Zarar och hans broder Sikku förbereder sig för att släppa lös kaos i staden, och sätter scenen för en kraftmätning. En tragisk olycka inträffar. När avsnittet närmar sig slutet, information angående Nafeesas mamma chockar polisstyrkan och för oss närmare sanningen om Zarars avsikter.