S10, A2: När en forskare plötslig begår självmord utreder Mulder och Scully vilka osedda krafter som kan ha drivit honom till det. Vad de upptäcker är ett laboratorium där extrema genetiska experiment har pågått i årtionden och man har avlat fram personer som besitter oväntade och farliga krafter - och som har stark motvilja mot detta.