Gäst: Jim Nabors
S1, A6: Kermit anställer motvilligt Scooter, ett barn som dyker upp ivrig att jobba, och vars farbror J.P. Grosse, råkar äga Muppet-teatern. Scooter erbjuder sig att hämta kaffe, smörgåsar eller annat som folk behöver. Men när han ger Fozzie ett skämt till hans föreställning som andra gillar, anser Fozzie att Scooter kanske är till nytta trots allt. Njut av mer inspirerande fånerier, som Mupparnas nyheter, intervju med Billy Lee Boomer, gäststjärnan Jim Nabor som bokstavligen blåser bort Kermit med sin sång och Fozzie som ger igen åt Statler och Waldorf!