Mupparna
Gäst: Juliet Prowse
När Scooter vill uppföra ett musikalnummer med Muppy, ägaren J.P. Grosses hund, går Kermit motvilligt med på det och ger Muppy ett eget omklädningsrum. Men när Kermit inte vill döpa om showen till Muppy-showen, vägrar hunden lämna rummet och Fozzie tar hans plats på scenen med “Simon Smith & His Amazing Dancing Bear”. Det här avsnittet innehåller Snowths som sjunger ”Mahna Mahna”, Statler och Waldorf kommenterar, Gonzo äter ett däck till musiken av ”Humlans flykt” och Muppet Glee Club uppför "Temptation”.
Gäst: Connie Stevens
När Fozzie hör Gonzo, Hilda, Kermit och Scooter prata om att göra sig av med ”den där björnen” tror han att de pratar om honom. Förkrossad packar han sina väskor för att gå, tills han upptäcker att björnen alla pratar om är Gonzos nallebjörn. Njut av sketcherna och allt kaos som sker på scenen när Kermit sjunger ”Lydia the tattooed lady” med Lydias hjälp, gäststjärnan Connie Stevens och Mutations uppträder med ”Teenager in love”, Sesame Streets Bert och Ernie kommer på besök och Bert uppför en dramatisk version av ”Some enchanted evening” med Connie Stevens och mycket mer!
Fozzie hittar på ett nytt nummer – skämt om alla ämnen – som han provar på alla på teatern och gör dem tokiga! Konceptet är enkelt: Ge honom ett ämne och han drar ett skämt om det. Men när han till slut står på scenen ställs han inför det stora testet när Statler och Waldorf ropar: ”amöba”. Plus sketcher och mupptastisk galenskap inklusive gäststjärnan Joel Grey som uppför ”Wilkommen” och visar Gonzo hur man gör ”Razzle Dazzle”. Hunden Rowlf dyker upp i Sherlock Holmes och fallet med de försvinnande ledtrådarna och mycket mer!
Kermit är upprörd när Scooter tar med en mekanisk uppdragbar programvärd. Den trakasserar Kermit, viskar ljuva ord åt Miss Piggy och liknar Kermit så mycket att inte ens han själv kan se skillnaden. Men i slutändan är den mekaniska grodan ingen match för den riktiga! Sitt på första parkett när Floyd Pepper och Electric Mayhem kör vilt med ”Sunny”, gäststjärnan Ruth Buzzi och Sweetums sjunger duett – och duellerar! – i ”Can’t take my eyes off you”, hunden Rowlf uppträder med ”I never harmed an onion” och mycket mer.
När telefonen backstage ringer och Fozzie svarar, ger sig han och Kermit ut i skämt som eskalerar för varje telefonsamtal. Men trots att Fozzie älskar överraskningar måste alla skämt få ett slut… speciellt när Animal är med! I det här avsnittet bråkar gäststjärnan Rita Moreno med Miss Piggy och uppför ”Fever” med Animal på trummor, Marvin Sugg & His Muppaphone uppför ”Lady of Spain”, plus sketcher, och massor av galenskap!
Kermit anställer motvilligt Scooter, ett barn som dyker upp ivrig att jobba, och vars farbror J.P. Grosse, råkar äga Muppet-teatern. Scooter erbjuder sig att hämta kaffe, smörgåsar eller annat som folk behöver. Men när han ger Fozzie ett skämt till hans föreställning som andra gillar, anser Fozzie att Scooter kanske är till nytta trots allt. Njut av mer inspirerande fånerier, som Mupparnas nyheter, intervju med Billy Lee Boomer, gäststjärnan Jim Nabor som bokstavligen blåser bort Kermit med sin sång och Fozzie som ger igen åt Statler och Waldorf!