Mupparna Gäst: Joel Gray
S1, A3: Fozzie hittar på ett nytt nummer – skämt om alla ämnen – som han provar på alla på teatern och gör dem tokiga! Konceptet är enkelt: Ge honom ett ämne och han drar ett skämt om det. Men när han till slut står på scenen ställs han inför det stora testet när Statler och Waldorf ropar: ”amöba”. Plus sketcher och mupptastisk galenskap inklusive gäststjärnan Joel Grey som uppför ”Wilkommen” och visar Gonzo hur man gör ”Razzle Dazzle”. Hunden Rowlf dyker upp i Sherlock Holmes och fallet med de försvinnande ledtrådarna och mycket mer!