Gäst: Juliet Prowse
S1, A1: När Scooter vill uppföra ett musikalnummer med Muppy, ägaren J.P. Grosses hund, går Kermit motvilligt med på det och ger Muppy ett eget omklädningsrum. Men när Kermit inte vill döpa om showen till Muppy-showen, vägrar hunden lämna rummet och Fozzie tar hans plats på scenen med “Simon Smith & His Amazing Dancing Bear”. Det här avsnittet innehåller Snowths som sjunger ”Mahna Mahna”, Statler och Waldorf kommenterar, Gonzo äter ett däck till musiken av ”Humlans flykt” och Muppet Glee Club uppför "Temptation”.