Grinige Gilbert Sadie Sparks
S1, A6: Gilbert klagar gärna på Sadies magiutbildning. Han tvingar henne att öva på trollformler gång på gång och han ojar sig för minsta lilla, den gnälliga kaninen. Han klagar alltid på att Sadie är okoncentrerad, men när det kommer till kritan, vet vi ju att han faktiskt älskar Sadie.