Sadie Sparks
In denna övernaturliga sitcom är Sadie en typisk 14-årig tjej som får ett allt annat än typisk liv när hon får reda på att hon i själva verket är magiker. Nåja, tekniskt sätt är hon magikerlärling. Hon tilldelas en magisk mentor som vägleder och utbildar henne, och det är Gilbert – en gammal och butter kanin. Sadie tycker att det är coolt att ha magiska krafter, men ingen hade berättat om det finstilta. Högstadiet är tillräckligt ansträngande utan trolldomsstudier! Det visar sig dock att det omaka paret passar väldigt magiskt bra ihop.