S1, A4: Studentrörelsen får stöd. Barrientos behöver dem för att bli mäktiga fiender till president Diaz Ordaz, så han förser dem med vapen. Efter en blodig incident bland studenter upptäcker Alicia vem regeringens infiltratör är.