S1, A5: Rodrigo söker vägledning för att bli av med sin “hemska passion”. När Thomas tar ledigt börjar Cynthia umgås med Betty. Mitt under Alex uppvisning – en intim dans med hans rumskompis – får Hailey ett meddelande från Rodrigo som ber henne att hindra honom från att träffa Ana Maria. När hon senare åker till Alex lägenhet, gillar hon inte vad hon hittar.