S1, A4: När Yugi och hans vänner når Duelist Kingdom berättar Pegasus att det finns många underliga hemligheter på ön som kommer att göra hans slutgiltiga turnering olikt någon annan de varit med om. Men när Weevil börjar använda dessa mysteriska nya regler mot Yugi i en duell måste Yugi inte bara lista ut reglerna utan också bemästra dem om han ska kunna överleva!