S1, A5: Från den högsta höjden är fallet som störst. Galan är en succé, rekommendationsbrevet är tryggat och: James och Ruby kommer närmare varandra. Men Mortimer kommer på dem i det värsta möjliga ögonblicket. Hemma hos Beauforts eskalerar konflikten och slutar med ett farligt hot från Mortimer - Rubys framtid är i fara. För att skydda Ruby måste James göra det otänkbara.