S1, A1: Polisen Linda Wallander har flyttat till Ystad för att börja jobba på samma polisstation som sin far. Men Linda hinner knappt börja jobba innan hon blir inblandad i händelser som leder till att en vän försvinner under mystiska omständigheter.